11 December - Mitt första inlägg ;]

Hej! Detta blir då mitt första blogg inlägg här :)

Tanken med min blogg är att för det första, att jag ska kunna skriva av mig lite..
Allt ifrån vad som har hänt under dagen.. Till speciella händelser, Som faktiskt kan förändra ens liv totalt.
Men samtidigt så att andra, som kanske är i en liknande situation kan få lite läsa lite om det också.
För vem vet? Det kanske kan hjälpa någon annan? :)


Då undrar du kanske varför jag har valt namnet maskros barn?
För maskrosor är väl fult, gult ogräs, som bara är till besvär?
Men visste du då att maskrosor är så starka, så att de till och med kan växa genom asfallt?

Enligt mig, så är ett maskrosbarn är en person, som har växt upp under svåra omständigheter, på massa olika sätt.
Det kan vara att man har en förälder som är alkolist eller narkoman eller kanske lider av någon svår sjukdom eller depression..
Men som ändå klarar sig ut i livet, skaffar ett bra jobb, familj och har en ljus framtid. Istället för att bara gräva ner sig.
Ett maskrosbarn, är starkt och har en stor vilja att lyckas, även om man har haft det tufft.

Jag tycker att det är fint med maskrosbarn, just därför så valde jag det namnet och för att de har en storbetydelse för mig.

Jag hoppas att ni har fått lite svar, på vad ett maskros barn är iaf. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0